Gårdagen

Som ni säkert märkte så blev det ingen mer uppdatering igår, men blogg.se appen krånglade för mig...

I alla fall, så tillbringade jag eftermiddagen/kvällen med min kära vän Amanda. Först var vi hemma hos henne och kollade på hennes underbart söta marsvinsungar, sen åkte vi hem till mig och tolkade med Al!

Tolkningen gick inte riktigt som jag hade trott... När vi köpte Al sa de att han älskade det, men när vi kopplade fast och började dra så fick han lite smått panik. Som tur var så hade jag tänkt innan, och valde att börja med att leda honom. När han väl vant sig med ljudet bakom, fick Amanda hoppa på och det tyckte han också var läskigt, när det var tyngd bakom... Men vi gick ett par gånger fram och tillbaka och då vande han sig och började tycka att det var kul =) på slutet skötte han sig super, förutom när Amanda hämtade madrassen (som vi hade använt oss utav), för då var den jätte läskig! Men då lät jag honom gå över den ett par gånger, och på slutet stod han på den. Super duktig!

Jag ser tolkning som en väldigt bra början inför inkörning, då mamma gärna vill att vi kör in honom =) jag har kört in min shettis på samma vis, men Al får nog ett proffs ta hand om ;)

Sen tvivlar jag på att Al någonsin har dragit något efter sig, eftersom han reagerade på det här viset. Tömkörning älskar han, och borde även gilla körningen sen när han vet att det inte är farligt =)

Nu ska jag hem och käka lite, sen blir det träning med Al! Ha det bäst!

// L.E

(Al i sitt nya vintertäcke, som jag köpte på SIHS)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0