Dagens ridning med Al

Idag blev det uteritt på Al!
 
Red som sagt ut idag, och det blev "lilla rundan" (Drygt 3km). Han var jätte slö i början, och hade ingen lust att gå nå snabbare heller, så jag började jogga honom ganska tidigt och då blev det fart på honom!
 
När vi ridit ut ur skogen och red igenom byn så fjollade han sig lite. Dock inte mycket, och han sköter sig mycket bättre nu än vad han gjorde förr! Nu hoppar han bara till när han blir rädd, och är väldigt lätt att övertala. Förut gjorde han en hel omvändning och stack åt motsatt håll... Kan ju säga att jag föredrar den Al jag har nu ;)
 
Sedan tog vi en galopp på hemvägen, och idag ömmade han inget i hovarna! Tog inga bilder alls idag på Al, vilket är konstigt då jag var noga med outfiten idag... Hm, får ta det i morgon istället =)
 
Min fina Alle
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Tack så jättemycket Linda, dina ord värmer! :)
Kram

2012-08-17 @ 12:59:04
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0