Redigering utav bilder

Att fotografera bra bilder krävs väldigt mycket träning, men att redigera dåliga bilder är minst lika svårt!

Jag brukar sällan behöva göra mycket med mina bilder, är de så dåliga så brukar jag inte ens bry mig om dem. Men igår hittade jag en bild frånnär jag tävlade på hemmatävlingen, och mamma provade fota med helt fel inställning. Bilden var gräslig som original, men efter lite redigerande så blev den faktiskt ganska hyffsad! =)

Före


Efter

Bilden är långt ifrån perfekt, men tänk vad man kan göra i ett radigeringsprogram? Jag använder mig utav Ps CS3, så om ni skulle vilja få redigeringstips så säga bara till =)

På bilden ovan har jag använt mig av:
Color Balace
Levels
Brightness/Contrast
Unsharp Mask



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0