Ridning Al 6/7 -12

Red ett dressyrpass på Al igår. Red i deras gamla hage då vi nästan alltid har haft den som ridhage, men av någon anledning så gillar inte Al alls att bli riden där. Så himla konstigt...
 
I alla fall så skötte han sig super! Förutom att han skulle fjanta sig och bli rädd och försökte sticka. Så jag red på en volt där han fjollade sig, så då gick det bra.
 
Red mycket skänkelvikningar, gas och broms. Han gick verkligen superbra, han arbetade och lyssnade för en gångs skull. Han är väldigt lätt distraherad så det var verkligen ett plus ;) Hade även en bom ute som jag använde för att han ska lyfta på fötterna bättre i övergångarna, så att övergångarna blir bättre helt enkelt.
 
Är verkligen nöjd med gårdagens ridning, och syrran tog faktiskt lite bilder också. Dock så är Al lite väl sommartjock just nu, men det ska snart vara borta ;)
 
 
 
 
 
Steget!


Formen är inte riktigt där än, men snart så!
 


 
Världens finaste
 
Som ni ser så rider jag dressyr i en hoppsadel = inte så bekvämt för varken mig eller hästen. Men förhoppningsvis så har vi en dressyrsadel snart, så då kan vi börja träna på riktigt =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mieke

Sommar Tjock ska väll hästen vara :) så man ser att de mår bra :) du rider snart bort det igen :)

Svar: Ja visst ska dem, det tycker jag också =) Ja det tror jag också, ska ju börja med terrängbanan snart så ;)
tlol.blogg.se

2012-07-07 @ 22:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0