Gårdagen

Eftersom vi hade fest i lördags så trodde jag inte att jag skulle må så bra igår, var hemma vid 4 och det var ju trots allt fest... Men så fel jag hade!

Blev väckt runt halv 12, åt lite sedan åkte vi och städade lokalen. Sedan blev det att spela Bingolotto med syrran, eftersom hon hade vunnit två Bingolotter från tidigare. Och jag vann ännu en ny lott ;)

Efter Bingolotto gick jag på en promenad med Tigris och Lassie. Det blev den "lilla rundan" (lite mer än 3,5km), och det tog drygt 1 timme.

Anledningen till att det tog lite tid, är att jag alltid släpper Tigris vid en gräsplätt så hon får springa av sig ordentligt innan vi fortsätter. Vi tränade mycket på att hon ska gå fot lös, och det gick super! Sedan fick hon springa fritt.

När vi kom till ett vindskydd så stannade hon och tittade, sedan stack hon iväg in i skogen. Jag såg på henne att hon stack iväg efter något, men eftersom jag hade Lassie lös också så lära jag hålla koll på henne. Jag ropade på Tigris, men hon kom inte. Efter en stund hör jag hur hon skäller långt in i skogen. Jag ropade, och då kom hon i full-fart och sprang förbi mig. Då började jag tänka, vad är det hon springer ifrån? Jag stod och väntade på att det skulle komma en björn eller något, men det gjorde det inte. Tigris stod bakom mig och gömde sig, fegisen.

Resten av turen gick hon på ett avstånd på max 2 meter, annars gick hon hack i häl på mig ;)

Antagligen så var det en ekorre eller något som flydde upp i ett träd, och därav att hon skällde. Men vem vet, det kanske var en björnunge som klättrade upp i ett träd och sedan kom mamman och skrämde Tigris? Det får jag aldrig veta, men jag hoppas nog mest på ekorren ;)

Lassie då? Jo hon höll sig vid mig hela tiden, och blev ju såklart lite nervös över att Tigris bara försvann. Men Lassie går aldrig ifrån en, så henne kan man ha lös utan att behöva oroa sig =)

Efter promenaden fick Fenja koppeltränas lite. Det gick faktiskt jätte bra! Fortsätter vi träna lite varje dag så tar det inte många dagar för henne att lära sig hur man ska gå i koppel =)


Tigris 


Lassie 


Fenja 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0