Barbackatur på Al

Nu ikväll red jag lite på Al barbacka, men det var faktiskt inte bara jag som red...
 
Vem mer var det som red då? Jo, min mamma var faktiskt upp på Al för första gången! Det gick jätte bra, och Al var super snäll. Mamma tyckte att det var lite vingligt, men att börja rida igen och dessutom barbacka är inte det lättaste. Hoppas verkligen att det blir fler gånger! =)
 
Sedan hoppade jag upp på honom och försökte rida igenom honom lite, men han var otroligt hård i munnen... Vet inte vad det kan bero på, men efter en lång vila så är han jätte mjuk och fin. Och nu när vi börjar komma igång igen så hårdnar han till... Kanske ska börja tömköra honom oftare, då brukar det släppa.
 
Annars är jag otroligt nöjd med Al idag! Han lyssnar så fint och gör allt jag ber om. I morgon blir det ridbanan och hoppa lite! Förhoppningsvis så hänger syrran med och kan fota, ska nog be mamma filma lite också. Kan ju bli lite spännande då han inte har hoppat på flera månader, kanske man får smaka på gruset? Det hoppas jag inte i alla fall ;)
 
Godnatt på er!

Överhoppare? Nej då, inte alls ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0