Dagens ridning med Al

Nu ikväll red jag ut en sväng på Al, och red lite på åkern sedan.
 
Han var ganska pigg idag, och även han kändes så grymt fin i både traven och galoppen! Blev lite dressyrblandat idag, men ändå inte riktigt dressyr då jag endast har en hoppsadel... Och nej, man kan verkligen inte rida dressyr i en hoppsadel, och det av många olika anledningar!
 
Han var i alla fall jätte fin, och hade otroligt lätt för galoppen även idag. Formen var kanske inte den bästa, men han arbetar inte lika fint när jag rider i hoppsadeln som barbacka. Men den ökade traven var vekligen perfekt! Så himla synd att ingen kunde hänga med och filma... Galoppfattningarna satt verkligen super! Jag sa galopp och han fattade RÄTT galopp direkt =)
 
Mycket nöjd med alla mina hästar idag, och nån dag så ska Al också få komma upp till ridbanan och träna lite markarbete och även hoppa ♥

Bild från förra hösten! I år ska jag försöka att undvika att klippa Al och Kompis, så nu är täckena på... Bara för att det är oklart om de ska gå på lösdrift, utebox eller stå i stallet. Stå i stallet är nästan struket, eftersom vi behöver boxarna åt fölen och för att både A och K är dammkänsliga...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0