Dagens ridning med Kompis

Idag blev det en barbackatur på Kompis, som avslutades med lite hoppning i rundcorallen!
 
Red mest ut barbacka för att värma upp honom, och han var så himla fin! Har aldrig kännt honom så här fin förut. Traven var mjuk och inte alls skumpig som den brukar, och han utrålade verkligen glädje! Visst, Kompis utstrålar ofta glädje men inte som idag.
 
När vi hade travat lite så bestämde jag mig för att han skulle få galoppera av sig lite, vilket uppskattades direkt! Han svarade snabbt med en liten bockserie, och studsade på som sjutton efter det. Haha, min gamle-man! Saktade av och fattade nästa galopp, och fick samma svar där. Sedan trippade han hela vägen hem! Så idag satt jag på en trippande gunghäst, haha ;)
 
I rundcorallen fick han som sagt hoppa lite! Bara låga hinder, och det högsta blev väl på ca 60cm? Mest för att han ska hitta takten, och istället för att bara springa vara lite mer uppmärksam. Det funkade jätte bra, och nån dag ska vi upp till ridbanan och ha lite markarbete! Kommer bli jätte kul =)

I morgon blir det vilodag för Kompis också, i alla fall om det blir storm annars blir det nog en ridtur =)

Hihi, en gammal bild från 2009 på mig och Kompis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0