Hinkhängare kan vara farliga!

Ja, precis det har jag råkat ut för två gånger nu...

Förra veckan så smet hästarna, och vi fick tag på Spirit och Kompis med hjälp av våra grannar, men inte Al. Så när vi släppt in Spirit och Kompis i boxarna så sprang Al in i sin box, sedan in i Kompis box. Sedan gick jag och gjorde något annat.

När jag sedan gick tillbaka till stallet hade Al rivit upp näsborren, och jag såg att det inte var nygjort så jag tog föregivet att han hade gjort det när de smitit, och att det var försent för att sy.

Idag när vi skulle släppa ut hästarna fick Kompis panik, jag trodde att han hade fastnat med täcket i nånting men sedan såg jag att han rivit upp sin ena näsborre... Det han hade fastnat i var hinkhängaren. Jag fick panik och mamma gick in och ringde veterinären, som faktiskt var i närheten.

Veterinären kom och tittade på såret, han klippte av en lös skinnbit och tvättade såret. Han kollade även på Al och tyckte att det såg fint ut!

Så jag vill varna alla som har en lika hängare i sin hästs box! Lägger även ut en bild på såret, så jag varnar känsliga läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0