Lördagen...

Lördagen blev lite kaos, men det löste sig ganska bra ändå. (Skulle ha publicerats igår)

Började med att åka till min moster och hälsa på! Skulle hjälpa henne med att klippa hennes hund, men när vi kom dit så tyckte vi inte att det behövdes. Så vi stannade och pratade en stund och hon bjöd på fika =)

När vi kom hem bestämde jag mig för att ta ett ridpass på Al i hagen. Borstade av honom massor av päls eftersom han släpper så mycket nu, sedan kollade jag på hans hovar och märkte att ena framskon var borta... Jahapp, bara att ta ut honom i hagen igen då.

Eftersom det inte blev någon ridning så mockade jag istället, och med mig var katten. Skrållan (som katten heter) är så gosig, så hon satt på min axel hela tiden (bild kommer). Hon kan vara ganska dryg faktiskt, men samtidigt är hon så himla mysig =)

När jag hade mockat ett par boxar kom jag på att det började bli mörkt och jag skulle ut och träna lite drag med Fenja, så det blev att springa in och byta om för att sedan gå ut igen.

Fenja var jätte duktig, och när vi kommit en ganska bra bit så möter vi ett gäng med lösa hundar. De kommer i full fart och skäller, Fenja blev livrädd och helt chockad. Jag själv blev också rädd, eftersom man inte vet om hundarna är snäll eller elaka. Nu var de snäll, men Fenja blev så himla rädd ändå... Vi kom i alla fall överens om att vi ska ta en promenad tillsammans nån dag, så Fenja får se att de inte är farliga. Fenja har aldrig blivit rädd för någon hund tidigare, men då har jag haft mer kontroll över situationen vilket jag inte hade nu. Så jag hoppas att det här inte har gjort henne rädd för alla hundar, för då har jag mycket att jobba med... Resten av promenaden gick jätte bra!

Bjuder på två bilder från i lördags, ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh vilken fin häst! :D

2013-02-27 @ 17:41:56
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0