Träning med Al !

Idag var det träning för Sussie och då var det såklart Al som fick hänga med! Han blev så himla lycklig över att få komma till ridbanan igen, han blev nästan irriterad på mig när jag var långsam med att tränsa honom. Haha, han kastade sig verkligen på bettet och kröp i tränset ;)

Att träna för Sussie är lite annorlunda mot för en vanlig tränare, eftersom hon fokuserar på markarbetet. Det är verkligen en super nyttig träning, och jag har tränat för henne med alla mina ponnyer nu.

Idag låg fokusen på att flytta rumpan och få Al så mjuk i munnen som möjligt, eftersom han har en tendens till att bli väldigt hård och stel i munnen och verkligen bita tag i bettet. Inte en enda gång blev han "ful" i munnen idag, och jag trodde verkligen inte att han skulle fixa de här övningarna, men så fel jag hade! Han klarade allt galant, och jobbade på fast det var riktigt jobbigt.

Fick väldigt mycket beröm för min fina lilla ponny, så himla kul! Nu hoppas jag på att vi får rida även nästa månad, fast då kanske Twister får följa med =)

Bjuder på en bild på övningen vi gjorde och även några printar från film, ha det bäst =)

Röd = bommar, svart = vägen man skulle rida. Vid varje "hörn" som ni ser på vägen vi red skulle Al flytta rumpan, en väldigt bra övning för att träna omhoppning. Går att rida i både skritt, trav och galopp. Nu var inte underlaget det bästa, så det blev bara skritt och trav. Gjorde även en annan övning, men det var den här vi fokuserade på =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Järbo ridsällskap, är dom med i svenska ridsportförbundet?

Svar: Ja, Järbo Ryttarsällskap är med i Svenska Ridsportförbundet =)
tlol.blogg.se

2013-02-20 @ 21:48:09
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0