Dag 2, när & varför jag började rida

Eftersom jag fick min första ponny på min 2årsdag så vet jag inte riktigt när jag satt på en häst för första gången.
 
På ridskola började jag inte förrän jag var runt 7 år, och jag red där fram till det året jag fyllde 14. Sedan blev det en paus från ridskolan, eftersom jag hade en egen ponny hemma att rida på. Istället red jag lektioner på ridbanan i Järbo för olika instruktörer, och man lärde sig mycket mer av en träning där än flera år på ridskolan.
 
I början av 2011 började jag på hoppspecial på samma ridskola som jag red hos tidigare, och där tränade jag och Al hoppning fram till sommaren 2012.
 
Nu rider jag inga lektioner alls, vilket känns lite tråkigt... Men förhoppningsvis så får jag hoppa in som reserv nån gång på nån träning här i Järbo, för nu har jag ju två hästar jag kan träna med =)
 
Jag och Al på sista hoppträningen innan jag skadade knät!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0