Dagens ridning och tömkörning !

Började dagen i stallet, och avslutade den i stallet. U N D E R B A R T !

Som jag la ut tidigare så red jag Twister på förmiddagen. Gick kanon, trots snöväder... Valde att rida med graman idag för att hon inte skulle dra upp huvudet (dra upp huvudet = sänker ryggen = ont i ryggen), och det gick bra faktiskt! Har ju massor att träna på med henne då hon är dåligt utbildad och känslig i munnen, ska fokusera enormt mycket på dressyren med henne då hoppning eventuellt inte funkar pga hennes ben...

Åter till ridningen! Hon jobbade på fint och var ganska pigg, hon trippade gärna när det blev lite jobbigt ;) La även in lite trav idag, och även där jobbade hon fint! Ville ju ha ett nytt projekt och det har jag verkligen fått, spännande och se hur det går =)

Tömkörning blev det med Al! Han hade väldigt mycket energi och sparkade bakut och "hoppade" in i galopp, men det är bara för att han inte orkar göra en riktig fattning. Han la hellre energin på att springa full fart, haha. Han jobbade på fint trots sina tokigheter, ska ta och köra honom nån dag här. Vore synd att slänga bort den träningen, så det gäller att hålla i medan det är färskt =)

Idag fattade han dessutom trav på kommando! Galopp har han ju kunnat ett tag, och idag tog han även traven. Duktig grabb!

Haha, måste bara berätta att Al blev lite sur på mig som mockade Kompis box istället för att ge honom mat, så han lyfte vackert upp sin hov och ställde den i krubban! Där stod han ända till jag märkte det och sa åt honom att lägga av, nonchalant tog han ner hoven från krubban och vände rumpan mot mig. Skrattade för mig själv och då kunde han inte hålla sig, så då kom han och tittade nyfiket på vad jag gjorde. Han är så go =')

Godnatt på er, i morgon kommer Frida och Julia och rider lite. Ha det bäst =) // Linda från mobilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0