Gårdagens ridning med T !

Igår var det helt fantastiskt väder, ganska kallt dock men det kändes inte när man red.
 
Red i alla fall Twister i hagen här hemma, och jisses vad fin hon var! I början var det lite jobbigt för henne, men på slutet hittade hon verkligen formen och jobbade så himla fint. Provade ju även att galoppera på henne och det gick hyffsat, galoppskänkeln kan hon men inte vilken galopp hon ska ta. Så där har vi en hel del att jobba på, men känner jag henne rätt så kommer det gå ganska snabbt. Med tanke på att hon redan hittat formen, och då har hon aldrig gjort det innan.
 
Hon blev ganska svettig av att busa i snön, men som sagt så var hon grymt fin i formen på slutet. Ska försöka ta mig till ridbanan senare i veckan så vi har större plats. Sen ska jag även försöka åka till ridhus en gång i veckan, dock så får alla tre hästarna turas om att följa med dit ;)
 
Blev dessutom en hel del bilder tagna på oss igår av Amanda! Hon fick låna min kamera, och sen ville hon inte riktigt lämna tillbaka den... Hm, undrar varför? ;) Dock så hade jag helt fel ridbyxor på mig, och halkade runt i sadeln. Ridbyxorna har alltid varit kanon, men igår var de verkligen inte det, haha.. Så min sits är verkligen inte bra på bilderna, men jag bjuder på några stycken i alla fall. Ha det bäst!
 
Skrittar fram lite. Typiskt mig att titta ner... Måste verkligen jobba på blicken!

Får knappt ta i tyglarna så åker huvudet upp, därav glappande tyglar... På slutet blev det mycket bättre! =)

Lyfter fint på benen gör hon i alla fall!

Snyggingen

Lite galopp, mer bilder kommer kanske sen =)
 

Kommentarer
Postat av: Emilia Nordström

Fina bilder! Gillar hur ljuset lägger sig och formar bilden!

Du kanske vill hjälpa mig med dethär?? ----> http://emiliahn.blogg.se/2013/january/hjaaaalp.html#comment

2013-01-15 @ 20:57:35
URL: http://emiliahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0