Ridit T!

Kom in för en liten stund sedan, det är verkligen oväder här! Snöar och blåser, men jag klagar inte, vill ju ha snö ;)

Idag har jag faktiskt ridit "T", eller Twister som hon faktiskt heter. Hon har inte blivit riden sen våren 2011 pga dräktigheten osv, men nu har jag börjat sätta igång henne och idag satt jag upp! Det är så bra med henne eftersom hon och Kompis kan ha samma sadel, hon älskar den och jobbar riktigt fint med den =)

Longerade henne lite först, och det gick bra trots ovädret. Många hade nog skjutit upp ridningen till morgondagen, men har jag bestämt mig för något så ska jag göra det ;) Hon stressade upp sig en gång bara för att mamma kom hem och då gnäggade hon lite, men när Nado (hennes föl) svarade så brydde hon sig inte längre.

Bestämde mig för att hoppa upp på henne, och det gick kanon! Snällare häst än T finns inte =) Hon har dock lite svårt att jobba i form, och ibland känns det som att hon har ett spätt i nacken, haha. Till slut släppte det riktigt fint för henne, och när jag väl hittat knapparna så kommer hon bli kanon-snygg! Fast det är hon nu också även om hon är väldigt omusklad.

Bjuder på en bild printad från film i alla fall, ha det bäst! // Linda från mobilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0