Dagens ridning med Al

Måste bara börja med att säga att jag tror jag har haft besöksrekord på bloggen idag, kul! Hoppas några stannar kvar och kikar in här ibland =)
 
Kan ju säga att vädret inte varit på min sida idag... När jag gick ut och tog in Al från hagen var det soligt och fint, så jag hoppade upp på honom barbacka och red tillbaka till stallet. Började borsta och gör i ordning honom för ridning, och när vi kommer ut har det börjat snöa och blåsa... Hästen som redan var på tå och väldigt lätt i baken blev ju såklart ännu piggare.
 
Fuskade idag och hade graman på honom. Har inte haft graman på honom på flera år, tror det var vintern 2010 som jag hade det sist? Tog den idag i alla fall så jag skulle ha lite mer kontroll över honom, och försöka få honom att jobba i en stadigare form.
 
Red ut en liten sväng och vädret blev bara sämre, när vi kom hem blev det dock soligt igen. Så då passade jag på och känna på honom ordentligt. Har nog aldrig suttit på honom och haft den känslan som jag hade idag, jisses vilken fin häst jag har! Hade dressyrsadeln på honom eftersom han jobbar bäst med den, och idag var han dyr kan jag säga, haha. Har aldrig varit intresserad av dressyr (att tävla alltså, träna är hur kul som helst) eftersom jag alltid haft svårt att sitta ner i traven, men Al har en sån mjuk och härlig trav så jag tror nog att det är dags att planera in en dressyrtävling i år!

Nu ska vi fortsätta jobba på formen och försöka bli så stadiga som möjligt, ja även jag måste bli stadig om det ska funka. Men jag är otroligt nöjd med dagens ridning, nu hoppas vi på att hovis kan komma och slå på Twister sin tappsko snart så jag kan börja träna med henne också. Ha det bäst, godnatt ♥
 
Min fina kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0