Fotat vovvarna !

Idag var det tänkt att jag skulle upp till Jädraås och hälsa på, vid hundspannet alltså. Tyvärr så blev mamma dålig och var tvungen att åka in till akuten, så det blev inget med det. Men mamma är hemma igen och det är huvudsaken =)

Hade ingen aning om vad jag skulle göra idag, fotosuget satt såklart i och jag tvingade syrran att hänga med ut och fota vovvarna. Roligare om man är två, hundarna busar dessutom mera då. Fick en hel del roliga bilder måste jag säga, men jag bjuder på de i morgon istället!

Eftermiddagen spenderades med Al och en kälke. Har ju börjat köra in honom och det går riktigt bra! Idag var det tredje gången han drog kälken, och andra gången jag satt på den och åkte efter honom. Han beter sig som att han alltid har varit körhäst, duktig pojke! ♥

Red honom igår också men det har jag inte hunnit skriva. Ridpasset gick dock inge vidare, så då blev planen tömkörning idag. Men istället blev det ju körning =)

Anledningen till att det gick så dåligt igår är för att han är så stel i vänster sida, och eftersom han är det så får jag jätte ont i axlarna. Så då tänkte jag köra lite mjukgörande tömkörning idag och jobba honom på volt, men det fick bli körning istället eftersom vi fixat en rockard nu! Ska hämta den på fredag, och sedan får vi börja träna med den också. Ska bli så skoj =)

Bjuder på en bild från dagens fångst i alla fall, ha det bäst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0