Onsdag

Redan onsdag, vart tar dagarna vägen egentligen? Nu har dessutom värmen försvunnit och bytts ut till snöstorm... Så tråkigt.
 
Läste på FB att det hade varit varg här i byn igår kväll, så när jag tog ut hundarna i morse tänkte jag att de skulle få springa en och en. För att vara på den säkra sidan liksom... Dock så hade de ingen lust att leka själv, så det blev att Fenja och Tigris fick springa samtidigt ändå. Tigris kommer ju direkt när jag ropar nu (peppar, peppar) så det känns tryggt.
 
Jag tror att vargen har följt efter några rådjur ner i byn, eftersom grannarna hade hittat ett halvätet rådjur ute i skogen för ett tag sedan. Dock så trodde de att det var Lodjur, vilket jag också trott eftersom att det är de enda spåren jag har sett. Kan absolut vara varg också, våra hästar smet ju ut ur sommarhagen för några år sedan och då hittade jag vargspår precis utanför hagen. Hoppas den springer tillbaka till skogen igen, för i byn vill jag inte ha den! Är ju svårt att få skyddsjakt på den också, eftersom den inte har gjort något. Helt sjukt egentligen, varför ska det behöva hända något för att folk ska reagera? Låter man det ske kan det vara för sent sen...
 
Nu ska jag inte göra något alls, ska in till tandläkarn kl. 15 och har nästan nyss kommit hem från doktorn. Så nu ska jag slappa lite =)
 
Ni får en bild på hundarna från i morse, mina fina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0