Valpar!

Redan tidigt igår morse så märkte jag på Tigris att hon var lite mera ansträngd än vanligt, hon flåsade lite när vi var ute men ingenting inne. Tänkte direkt att det blir idag eller imorgon förmiddag. 

Ingen annan tyckte dock att det syntes så mycket på henne, och trodde nog inte att de skulle komma förrän om nån dag. Jag var dock helt säker på att det var dags, och det var det också! 

På eftermiddagen flåsade hon även inne, och började skaka allt mer. Så då tryckte jag lite försiktigt på en av tuttarna och då kom det mjölk. Sen gick det väldigt snabbt, var borta i max en timme (sambon kollade såklart till henne medan jag var borta) och när jag kom tillbaka så hade hon fått en valp, en stor tik! 

Det gick otroligt smidigt och det var verkligen en upplevelse! Att se hur det ska gå till, för allt gick verkligen så himla bra och verkade så lätt, precis som om hon gjort det många gånger och ändå så var det första gången. Det här borde alla hundintresserade vara med om, för det var så häftigt! 

6 stycken stora och fina valpar blev det, 3 tikar och 3 hanar. Sista hanen kom efter att vi gjort kväller, så Tigris fixade det hela helt själv! Så här får ni lite bilder på underverken ♥️ 

En hög med valpisar ❤️
Tik nummer 1 ❤️
Tik nummer 2 ♥️
Sen kom en stor hane, hane nummer 1 ♥️
Sen en tik till, så tik nummer 3 ♥️
Och en hane till, hane nummer 2 ♥️
Och sist men absolut inte minst, hane nummer 3 ♥️


Kommentarer
Postat av: Nicole

Åh vilka söta små! Och så olika färger - jättehäftigt :) Väldigt skönt för er att allting gick bra och att det blev en fin upplevelse. Det är verkligen ingen självklarhet har jag erfarit vad gäller min väns första kull (Marlene - Yabastabloggen).
Jättekul att ha hittat hit :) Behövs fler polarhundsbloggar därute ;)


Svar: Ja, ingen är den andra lik, och det är ju så kul! :)
Jag är otroligt glad över att det gick så bra! Jag lärde mig otroligt mycket eftersom det var första gången för mig också, så nu vet jag hur det ska gå till nästa gång, om det skulle vara så att det inte går som det ska.
Jätteroligt att du hittat hit och kommenterar! Då passar ju jag såklart på och går in och kikar på din blogg också, och det är verkligen roligt med fler polarhundsbloggar :D
tlol.blogg.se

2015-04-16 @ 19:01:37
URL: http://huskyeldar.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0