Tröttnat !

Japp, nu har jag tröttnat rejält, så nu får gärna den här skiten vi kallar "snö" smälta bort! I alla fall isen på vägarna..
 
Vintern är det jag längtar till på året egentligen, för då får man köra hundarna på det underlaget de är födda till att springa på. Men när det bara är is hela tiden så blir det inge springa alls, och då blir hundarna galna och då blir ju även jag det, eftersom man mår dåligt över att se sina arbetsglada kamrater så frustrerade över att inte få jobba. 

Nu tänker ni säkert, men vadå, du måste ju kunna aktivera dem på annat vis? Jo det stämmer, men den aktiveringen räcker inte, speciellt inte om man heter Arrow och flåsar ett par gånger efter att ha tagit i som en idiot i en mil och sedan är redo för nästa mil.. Att gå promenader i skogen är såklart jättebra och nyttigt, eftersom mina hundar får springa lösa och göra av med energin på egen hand, men när de är vana att jobba hårt så pass mycket som de gör (när det fungerar att köra alltså) så räcker inte det. Hade de varit soffpotatisar så hade det varit annorlunda, men nu är de vana att få jobba. Och tro mig, Alaskan Huskies kan fungera alldeles utmärkt som soffpotatisar också, alla har inte damp som vissa ;)


Malamuterna är helt annorlunda, de kan få jobba lite med hjärnan så är de nöjda. En promenad genom byn och de är helt slut, haha! Men det är skönt att ha såna som "innehundar", där det räcker med en promenad på ett par km och sen är de nöjda. 

Idag har jag i alla fall mockat åt kvigor och grisar, ridit en sväng på Kompis och kapat ved tillsammans med sambon. Vovvarna blev det inte mycket gjort med idag, man vågar inte ens gå ut och gå som det är nu. Höll på att halka omkull idag när jag hade Bamse i koppel, så skulle inte vilja testa med ett helt gäng. För kommer det något som är intressant så åker matte garanterat i backen ;) 
 

Vi får se hur vägarna är imorgon, ska ju bli plusgrader nu och hundarna måste få gör något, så det blir väl lydnadspass med varenda en. Det vill säga 7 pass med lydnad, det kan bli intressant.. :)
 
Arrow ♥️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0