Träning med vovvarna!

Idag blev det mycket hundkörning kan man säga, och med cykel dessutom!

Började med att köra Chitsa och Roq till mamma och pappa med cykeln (1,5km), och det gick väl hyfsat för att vara första gången! Chitsa blev lite rädd och tyckte cykeln var äcklig, men sen började hon förstå vad hon skulle göra, och då gick det galant. Mötte en efter vägen och jag trodde helt klart att de skulle springa fram och hälsa på den, båda älskar människor men Chitsa är värre än värst! Men tji fick jag, det var Chitsa som drog tag i Roq och sa "vi ska jobba inte heja"! Gissa om jag blev stolt :D 

Sedan var det Arrow och Fenjas tur. Det gick faktiskt riktigt bra, fast jag glömde skålar och vatten hemma.. Haha, tur det finns vatten i skogen som de kan dricka av ;)

På hemvägen var dock grannens hästar väldigt spännande, så de saktade ner och sprang och tittade på hästarna. Sen mitt i allt ihop så kom en nakenhund ut på vägen och den trodde att den var minst lika stor som mina! Fenja, som antagligen håller på och gå in i löp igen, blev ju såklart väldigt trissad och funderade vad det var för en konstig hund, medan Arrow inte ens tittade åt den. Det gick dock bra och ingenting hände som tur var! :)

1mil blev det för dem i alla fall, + en massa bus i skogen ♥️




♥️

Sedan var det Bamses och Eros tur! De fick också springa milen, utan bromsar... Inge kul, speciellt inte när ena bromsen hoppar ur i värsta nedförsbacken i hela byn och det inte går att få stopp. Kan säga att det gick jävligt fort! 

De fick också busa i skogen, underbara hundar ♥️




Den här gången kom jag ihåg skål och vatten i alla fall! Men glömde ta ut ena selen från hundgården, så den var ju slaktad när jag kom hem igen... Klumpigt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0