Dagens ridning med Al

Är ganska nyss hemkommen efter att ha varit ute och ridit med mina grannar. Så jag tänkte skriva lite hur det gick osv. =)

Började såklart med att gå ut i stallet och fixa i ordning Al, och sedan begav vi oss ut i blåsvädret! Det blåste som sjutton, och Al var minst sagt på tårna. Men jag tycker att han skötte sig helt okej ändå =)

När jag kom till min granne så var det bara jag där, men ganska snart så kom hon ut och fixade i ordning sin häst, och sedan kom även nästa granne.

När vi sedan red iväg så blev den ena hästen (Mimmi) sur på Al, så han gjorde ett hopp rakt ner i diket (som det såklart var fullt med snö i), men Al löste det och vi var hel båda två. Tack vare den lilla insidenten så hamnade vi lite på efterslänten, så Al började trippa och blev lite nervös. Men så fort vi kom ikapp så blev han lugn.

Resten av ridturen gick faktisk ganska bra! Förutom att Al var väldigt rädd för Mimmi då. Men ändå när vi skildes åt så gnäggade han efter henne? Konstiga ponny...

Avslutade med att rida några trav- och galoppvarv på åkern, vilket både jag och Al älskade. Jag ville verkligen inte sluta, men då jag blev alldeles svettig (hade på tok för mycket kläder på mig, då solen lyste upp och var väldigt varm när vi kom hem) så var jag tvungen att sluta. Men så himla härligt det var alltså!

Är väldigt nöjd med min super ponny idag, och i morgon blir det vila eller en kort promenad =)


Min fina lilla ponny ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0