Gårdagens hoppträning

Måste bara skriva om gårdagens hoppträning!

Som jag skrev igår så hade jag inte ridit Al på ett tag, och gissade på en ganska pigg och taggad ponny. Och visst hade jag rätt! I början kändes det som om han skulle bocka varje steg han tog, men icke. Han skötte sig exemplariskt! Hoppade och gjorde allt perfekt, bästa träningen hittills =)

När vi hoppat fram så bestämde Lena (min tränare) att vi skulle ha en hopptävling! Jag och Al gjorde en väldigt fin grund och var felfria, så vi gick vidare till omhoppningen. Då bestämde jag mig för att satsa allt, så Al skulle få visa vad han kunde och vad jag kunde. Vi red riktigt snäva svängar och placerade oss som tvåa! Vilket jag tycker är super eftersom vi tävlade mot snabba storhästar =)

När vi kom hem så mockade jag och fixade. Vi tog in alla hästarna och när pappa skulle hämta Kompis sa jag åt honom att prova släppa honom. Pappa gjorde som jag sa och bara öppnade så Kompis kunde springa in själv, men det gjorde han inte. Han gick inte ett steg förrän pappa gick, och sen följde han pappa ända in i stallet. Helt otroligt måste jag säga! Han hade inte ens grimma på sig, och följde verkligen super fint! Vi har inte tränat så jätte mycket, men han sköter sig perfekt ändå. Min fina gamla pojk =')

Det jag vill säga är att mina ponnyer är verkligen bäst, och precis så som de ska vara enligt mig. Lugna, sansade och lyssnar till 100%! Jag sa så igår, att jag har haft fyra olika ponnyer (min shettis är också inräknad) och alla har varit svårlastade. Men efter en tid här så har de gått att lasta. Al springer in i transporten nu förtiden och Kompis var också jätte duktig efter lite (läs mycket) arbete! Kompis har dock varit svår i omgångar och nu vet jag inte hur han är och lasta, eftersom han inte har åkt på ett tag. Men vi ska prova lasta honom i veckan =)

Ett ganska långt inlägg, men jag tror nog ni fattar vad jag vill komma fram till. Att jag verkligen lever för mina djur =')

//L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0