Lite ridning

Blev ingen skola idag, då jag hade migrän på förmiddagen och ont i magen. Så jag har mest tagit det lugnt...

Nu på eftermiddagen/kvällen blev jag bättre och gick ut och red ut en sväng på Al. Han skötte sig ok faktiskt, trots att det blåste. Skrittade i stort sett bara, endast några få travsteg blev det eftersom det är så himla halt ute! Visst, han har broddar men man vet aldrig.

Efter att jag ridit klart lät jag honom stå lös i duschspiltan, och det gick över förväntan! Han stod lugnt och fint och bara väntade på att jag skulle bli klar. Något som absolut inte hade gått när han kom.

Testade även att släppa Kompis när jag tog in honom, och han följde ännu bättre (om det nu var möjligt?) idag än i måndags! Tänk om alla hästarna gick att ha lös när man tog in dem, då skulle man slippa gå så många gånger ;D skämt åsido, för så lat är jag inte. Dock så skulle de följa mig precis som Kompis gör, och inte bara springa lös. För det är något jag inte uppskattar... Al gjorde så på ridskolan innan jag köpte honom, och man kan ju säga att det var ett av de största problemen när han kom. Han var jätte duktig på att följa mig, men var det något som var intressantare så gick han dit, och då var det bara att följa med ;) och nu kan han stå lös, min fina lilla ponny!

Nu ska jag duscha, sen blir det sängen! Ha det bäst.

//L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0