Uteritt med Mickis!

Yes, som rubriken så blev det uteritt med underbaraste Mickis idag! Det var verkligen jätte roligt med lite sällskap som omväxling =)

För första gången sedan Al kom hit vågade jag sätta upp en ganska oerfaren ryttare på honom! (jag trodde att Mickis hade ridit i några år, men det visade sig att hon endast ridit en termin på ridskola)

Vi red "runt" som vi säger här i byn. En runda på ca 6km. Vi skrittade bara och det gick hur bra som helst, tills vi nästan var hemma... Då gled Al's sadel och hamnade på sned, och Mickis ramlade av. Al bara fortsatte gå tills hon låg på backen, då kollade han på henne precis som om han sa: "varför ligger du där för?", och då hängde sadeln nästan under magen på honom! Haha så det var ju lite roligt, men gissa om jag har dåligt samvete?! Al skötte sig ju så himla bra, och då ska en sådan små sak förstöra. Nä usch vad besviken jag är på mig själv! Anledningen till detta var till stor del en för lös sadelgjord, men också att Mickis inte kunde fixa till sadeln. Vilket är förståeligt! Jag klandrar helt mig själv, och nästa gång ska jag spänna den ordentligt! (även om jag trodde att jag hade gjort det, haha)

Det komiska i det hela är att Mickis känner Al från när han stod på ridskola, och när hon red honom en gång där så hände samma sak. Sadelgjorden var inte tillräckligt åtdragen, så då hamnade hon på backen (har i alla fall för mig att det var så). Usch vad jag tycker synd om henne =( Fast hon sa själv när hon låg på backen: "bara 98 gånger kvar då". Haha...

Trots detta så är jag otroligt nöjd med Al! Från att vara den "farligaste" hästen i stallet (även kallad så på ridskolan), till att vara den lugnaste och snällaste som vem som helst kan rida på =') Jag själv satt på en väldigt pigg skimmel, som hade kunnat gå "runt" en gång till ;)

Nu ska jag sova, men jag bjuder på en bild på Alle och Mickis! =) Ha det bäst!

// L.E


Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar på kommentar:



Okej tack så mycket!



Tack för din kommentar och hoppas att du kommer fortsätta att läsa min blogg!



Kram

2011-12-30 @ 19:44:12
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0