Dagens ridning med Al

Idag blev det lite barbacka-dressyr på Al, vilket gick super!
 
Red först ut en sväng på honom, som uppvärmning och avslutade i rundcorallen. Uppvärmningen gick jätte bra, och jag kände tidigt att han var mjuk och fin i munnen.
 
Avslutningen i corallen hade inte kunnat gå bättre! Han arbetade super fint i traven, galoppen är han inte tillräckligt stark i än så han gjorde verkligen sitt bästa för att göra matte nöjd. Vilket jag såklart blev!
 
Det jag är mest nöjd över är galoppfattningarna. När Al kom hit hade han en tendens till att springa in i galoppen, och tog inte galoppskänkeln direkt utan det gick flera meter innan han började fundera på att fatta galopp... Idag gjorde han ett enormt framsteg när det gäller galoppen. Jag lutade mig lite framåt och sa "Galopp", och han fattade direkt från skritt! Känslan är verkligen obeskrivlig, och jag ska försöka få någon att filma det sen! Helt undebara ponnyer har jag, älskar de mer än allt!! ♥
 
Nu ska vi fortsätta träna på tills det är dags för mig, Al och Kompis att åka ut på lite äventyr! Kommer inte berätta vad det är förrän allt är klart, så ni får gärna gissa. Gissar någon rätt så kommer svaret upp tidigare ;)
 

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sitta på din rygg barbacka och känna mig trygg, men det är där jag är som tryggast nu! Du är världens bästa
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0