Flash Rain ♥

Varmblod
Född 2003
U: Enjoy Garbo E: Gidde Palema
 
Vem Rain´s pappa är ser nog de flesta travintresserade, eftersom hon nästan är en exakt kopia av honom till utseendet. Detta är våran första egenuppfödda travare!
 
Rain har inte haft det så lätt, och är en väldigt känslig tjej. Vi skickade iväg henne till en proffstränare när hon var unghäst, eftersom vi antog att det var det bästa, dessvärre var det inte det... Vi märkte dock inget förrän hon kom hem igen, och det var då allt började.
 
När Rain kom hem så var hon osäker och hade noll respekt för människor, hon kunde ställa sig på bakbenen bara för att man sa nej och drog lite i grimskaftet. Hon hade även sår vid "höftknölarna" och var det kom ifrån vet jag inte, men hon var väldigt liten och mager... Mankhöjd som en D-ponny ungefär, och här var hon runt 3-4 år tror jag. Anledningen till att hon inte funkade på travet var att hon blev skadad, så då fick hon komma hem istället.
 
Rain blev frisk ganska snart och hon fick åka iväg på träning igen, men den här gången till våran hovslagare! Där gick det mycket bättre, och hon trivdes verkligen. Hon sprang några lopp men sen blev hon halt igen, inget allvarligt men vi valde att ännu en gång ta hem henne.
 
Fick jobba med henne denna gång också, då hon var otroligt lätt i fram. Nu gick det mycket lättare, och hon fann sig till ro mycket snabbare.
 
Vi tyckte att det var synd att Rain skulle gå i hagen och inte göra någonting, så jag och en kompis började rida på henne! Min kompis red henne dock bara en gång, eftersom hon var medryttare på en annan häst här. Så man kan säga att jag ridit in henne själv, visst en travare är inte så svår att rida in, men roligt ändå =)
 
Rain gillar verkligen inte att ha bett i munnen, då går hon och ruskar på huvudet så mycket att hon näsyan ramlar omkull. Så hackamore har hon haft på sig, och gissa vad, hon älskar det! Hon är en av de snällaste hästarna jag ridit, man behöver knappt ta i tyglarna så stannar hon. Skulle nog fungera som westernhäst med lite träning. Minns en gång när vi var tre stycken som var ute och red och vi skulle testa trava, istället för att Rain blev pigg och ville tävla (som vissa trav eller galopphästar brukar bli) så travade hon på jätte lugnt och vi hamnade nog 20m bakom de andra två.
 
Rain är väldigt orädd av sig, och har aldrig skyggat när jag ridit henne. Hon är även otroligt duktig på att hoppa, har dock bara löshoppat henne upp till en meter men hon skulle klara av högre =)
 
Nu har ridningen stått stilla ett tag, sist jag satt på henne var våren 2011. Inget seriöst ridpass, utan jag ville bara känna hur hon kändes att rida på.
 
I sommar har hon haft föl och det har gått kanon, hade tiden funnits till hade jag absolut fortsatt rida på henne. Men vi får se, kanske är dags att sätta igång henne igen? Vore himla kul =)
Alla våra storhästar, med Rain först! Ihopsläpp efter att de varit på betäckning.

Rain och "Lill-Phoran" som hon kallas, så fina tillsammans =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0