Petronella ♥

Shetlandsponny -91
 
U: Okänd  E: Okänd
 
Petronella, eller "Pettris" som hon kallas här kom till mig den 7 Juni 1996, på min 2årsdag och är alltså min första egna ponny!
 
När hon kom var hon inte speciellt mycket riden eller körd. Hon såldes för att hon bara smet till grannen, och mamma ville att jag och syrran skulle få en liten ponny att rida på.
 
Pettris kommer från början från ett Shettis-stuteri här i närheten, så varför hon inte är registrerad har jag ingen aning om...
 
Hur som helst, när jag var riktigt liten red jag inte så hemskt mycket på henne. Det var när jag började närma mig 7år som vi började ordentligt, eftersom jag började på ridskola då.
 
Jag minns att jag skulle få henne och hoppa, men problemet var att hon stannade och jag flög över hindret, haha. Men vi kämpade på!
 
Jag har ramlat av denna damen många gånger, och har så himla många minnen med henne. Jag började köra henne när jag var runt 12, för då blev jag för stor för henne. Men tack vare allt slit så fick jag en underbar liten ponny, min bästa vän helt enkelt ♥
 
Pettris har haft fång tre gånger, och sista gången trodde vi inte att hon skulle klara sig. Nu får hon skippa betet och gå i en skogshage istället, för man vill inte riskera att hon får det en gång till.
 
När jag slutade rida Pettris hade hon lärt sig:
Galoppskänkeln
Skänkelvikningar
Hoppa 80cm med ryttare
Löshoppad 90cm
 
Men framförallt, att man inte måste hitta på bus och vara så fuktansvärt envis. Man kan faktiskt ha kul också, vilket hon aldrig tyckte i början.
 
Pettris går nu som pensionär eftersom det finns dåligt med små duktiga ryttare häromkring. Finns det, det så har de oftast egen ponny, men jag tror hon trivs med att vara pensionär också =)
En otroligt knubbig liten shettis! Våren 2010
Trots knubbigheten så tog hon sig över 70cm =)
Mitt lilla troll ♥
 

Kommentarer
Postat av: Frida S

Kan inte du skriva om Kompis också? haha jag är ju så intresserad av honom som du kanske vet ;D

Svar: Det finns om Kompis! Om du kollar under "Hästarna på gården" (menyn ovanför inläggen) så finns det en flik som det står Kompis på =)
tlol.blogg.se

2013-01-03 @ 00:40:06
URL: http://troublemakers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0