Spirit Fly ♥

Engelskt Fullblod
 
Född 2003
 
U: Pocahontas Pati  E: Songline
 
Spirit är verkligen världens snällaste kille, som tyvärr inte fått chansen att visa vad han går för...
 
När jag var runt 5 år så hade jag en favorithäst här hemma, och det var Lukas. Min mamma har fött upp fullblod sedan slutet på -80talet, och Lukas var min favorit. Men när vi var tvungen att sälja honom så blev jag helt förstörd, jag grät och sa "mamma har sålt min häst". Mamma blev helt förstörd och lovade att jag skulle få en egen häst.
 
Varför skriver hon om det där undrar ni, jo hästen jag skulle få blev nämligen Spirit!
 
Spirit är född här och innan han föddes sa mamma att han skulle bli min, och inte starta på galoppen pga skadorisken. Jag blev jätte glad såklart, och började planera våran framtid.
 
Sedan blev det väl inte riktigt som vi tänkt oss... Vi skulle sälja ett av våra finaste fullblodsston (-06), för vi tyckte det var onödigt att hon bara gick här hemma, så vi skickade iväg henne till en tjej som skulle hjälpa oss med försäljningen. Problemet var att tjejen som skulle hjälpa oss blev otroligt fäst vid hästen, och ville behålla henne själv. Nu tycker ni säkert inte att det är något problem, men saken var att vi kom överrens om att hon skulle få hästen för halva priset och sedan ta Spirit på inridning.
 
Det tog inte lång tid innan räkningen kom på boxplatsen stoet hade stått i, och vi tyckte det var väldigt märkligt. Vi hörde knappt något av henne, så där hade hon våran häst som hon inte ville betala för. Så vi tog transporten och hämtad hem henne... Till slut fick vi henne såld, men det tog all energi på mamma så det där med inridningen blev uppskjutet.
 
Året efter hade vi kontakt med en annan tjej som ville rida in honom. Så hon tog hem honom och började träna honom, dock så kom de aldrig så långt så hon satt på honom, men han blev mycket tränad från marken och tömkörd.
 
Två år senare fick vi kontakt med en ny tjej som ville ta sig an våran prins, nu var alltså Spirit 6 år. Hon kom jätte långt med honom, och satt på honom i boxen oxh red runt. En dag så skulle hon testa skritta på honom ute, eftersom hon hade hängt på honom så mycket där, men han blev rädd för något och han tyckte det var jätte otäckt med något på ryggen så då åkte hon i backen. Sen blev mamma jätte rädd för att det skulle hända något, så nu står vi här. Egentligen så är grovjobbet gjort, och jag tror inte det skulle vara så stora problem med inridningen eftersom han fick gå med en overall fyld med gräs på ryggen hela resten av den sommaren.
 
Spirit är verkligen den snällaste hästen jag träffat, och det finns absolut inget ont i honom. Han kan vara lite feg och hoppa till, men skulle aldrig sticka om man håller i griskaftet eller så.
 
Vi får se hur framtiden blir för denna underbara kille, om han inte blir inriden så passar han perfekt för att uppfostra unghästar, eftersom han är snäll mot allt och alla! Och då även hästar och andra djur =)
 

Det här är verkligen typiskt Spirit, att mysa ♥

Min vackra vän ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0