Svårt att hinna med!

Som ni kanske förstår så är det lite svårt att hinna med att blogga varje dag när man har 7 hundar + 6 valpar, och dessutom en massa andra djur som ska skötas. Jag gör så gott jag kan och jag är otroligt glad över att ni följer min blogg! :)  

Igår var en helt vanlig dag, Arrow fick sig en tur med cykeln, Amaroq en promenad och Ero likaså. Tigris och Bamse tar det mest lugnt just nu. Bamse har börjat släppa vinterpälsen och ser då ut som en typisk husky som gör det, inte vacker med andra ord... Någon som har tips på hur jag får bort den? Den sitter jättehårt och vill inte riktig släppa än, kanske bara är att vänta och låta honom se ut som en rugguggla ett tag till? Tigris och Fenja var likadana första året jag hade dem och de skulle byta päls, men med det fodret jag har nu så märker man inte ens att de fäller! Nån liten tuss släpper dem, men de ser inte ut som Bamse, haha. 

Chitsa springer lös på gården borta vid mamma och pappa, det brukar räcka för henne sen är hon nöjd. Hon gör inte många knop i onödan den damen ;) 

Fenja fick tyvärr inte göra något igår, men hon är nöjd ändå. Börjar bli varmt nu och då nöjer hon sig med att man bara klappar på henne, till skillnad mot för unghundarna som fortfarande vill jobba och hitta på saker. 

Idag ska jag, sambon och en kompis iväg till våran stuga och fira sista april! Amaroq får hänga med, vilket jag tror han kommer uppskatta då vi har vattnet precis nedanför stugan och det ser ut att bli sol.. Så jag får nog räkna med en ganska blöt hund! 

Vi testade en ny väg igår ♥️
Snyggingen Ero ;) ♥️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0