Björnsvebackens Tigris

(Bild från 2013)

Född: 27/6 -11
Höjd:
Vikt:
 
Tigris, eller "Tigge" som hon ofta kallas är en riktig mystjej! Hon älskar att sitta i knät och har absolut inget emot att klippa klorna, hon kommer då som ett skott och slänger sig på rygg i mitt knä, allt för att få vara så nära som möjligt.

Tigge flyttade hem till mig på riktigt i maj 2012, hade då haft henne ett par dagar på prov innan och jag blev fast på en gång, likaså hon. Det här är en mycket speciell hund och med hjärtat på rätta stället, hon gör allt för den hon tycker om, och hon tycker om de flesta!

Hon tränar aktiv inom drag och funkar på alla positioner i spannet, men allra bäst längst fram. Hon är otroligt lyhörd och fungerar bra att ha lös om hon inte har för mycket överskottsenergi, då lär hon springa en vända för att lugna ner sig lite, men kommer efter bara nån minut och lyssnar då fullt på mina inkallningar.

Tigris är parad med Bamse, och valparna beräknas komma i mitten på April!

Tigris och bästa vännen Lassie ♥
 ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0