Lite ridning !

Idag begav vi oss ut på en mysig "skritt-tur" i skogen, jag, Kompis och Amaroq!

Kompis var på riktigt bushumör idag, lekte med mig i hagen och sprang runt mig kanske 10 varv i full galopp, för att sedan komma i full galopp mot mig och stoppa i huvudet i grimman... Han var så lycklig idag och det värmer mig så otroligt i hjärtat ♥️

Dock så tyckte min 24-åriga unghäst att vi minsan skulle bråka lite på hemvägen, och bli jättepigg! Han varierade dock med att antingen gå på bakbenen eller springa i sidled i galopp, min gamling är värre än någon annan yngre häst i stallet... 

Kan dock säga att jag är riktigt glad över att han är just så pigg som han är, många hästar går sönder allt för tidigt och själv har jag en 24-årig ungponny, lyxigt! 

Amaroq njöt verkligen av att få springa med i skogen, så det här kommer vi göra fler gånger. Bygger fina muskler på honom som kan hjälpa honom i draget! En riktig muskelknutte börjar han att blo ♥️


♥️
♥️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0