Löslongering!

I söndags löslongerade jag ponnyerna för första gången, och gissa om de tyckte att det var roligt?

Kompis var den som blev mest taggad, och höll på med alla möjliga slags konster i luften! Haha. Det han var bäst på var faktiskt inkallningen, vilket jag trodde skulle bli svårast med honom. Eftersom vi inte alls har tränat på det. När jag gjorde inkallningen kom han i fullfart och gjorde världens bockning! Sedan stannade han lugnt och fint framför mig. Världens bästa kille!

Al tyckte att det roligaste var att hoppa. Han sprang flera gånger på hindret och hoppade, istället för att springa bredvid som Kompis ;) Även Al var duktig på inkallningen, men jag tycker nog att han var bäst på att hålla koll på vilket varv jag ville att de skulle springa i. Jag pekade åt det hållet de skulle springa, och hade longeringspö i det andra. Al vet det sen longeringen, så därför var det enkelt för honom =)

Det här är verkligen något som jag tycker att alla ska testa på sina hästar! Jag har aldrig vågat, eftersom jag trodde att hästarna skulle bli så himla uppstressade. Men jag tog det lugnt och försiktigt, och jagade dem aldrig. Utan jag bara visade åt vilket håll de skulle springa. Jag hade båda ponnyerna samtidigt, vilket gick galant! Men man kan såklart göra med en åt gången också =)

Bjuder på riktigt kassa bilder. Eftersom det började bli mörkt och regnade lite lätt så blev bilderna som de blev. Amanda är fotografen, men med min kamera. Jag skulle såklart ha ställt in den bättre, men det fick bli som det blev med det.


Al Pacino 


Kompis 


Rasmus i stallet efter löslongeringen 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0