De senaste dagarna...

Innan jag börjar skriva vad som har hänt de senaste dagarna så måste jag säga, varför syns det inte vilken tid och datum som inläggen publiceras? Jätte konstigt, då jag inte ens har rört de koderna...
 
I alla fall! I förrgår var jag med mina kusinbarn, vi hade picknick i det fina vädret och sedan så åkte vi och badade med hundarna på kvällen. De sov här tills idag!
 
Igår så skulle vi rida lite på Kompis, men då hade han trampat av sig en baksko... Hovis var ju här förra veckan och skodde om honom, så just nu känns det rätt surt. Vi tog istället in Al och red på honom, och jisses vad duktig han var! Både Anna (9år) och Elin (13) fick rida på honom själv. Jag har ju tränat mycket longering med honom, så jag bytte varv, stannade och kallade in honom utan lina! Han var super duktig verkligen! Elin fick dessutom trava honom själv på volten, och även där var det jag som bestämde takten. Är galet nöjd med honom! Även jag red lite på honom på slutet, och han gick galant även då =)
 
Senare på kvällen så gick Lassie till ett fönster som stod öppet, hon luktade lite och sedan reste hon ragg och sprang runt och gnällde och morrade. Jag och mamma gick ut och kollade till hästarna (var rädd att en varg eller liknande skulle gå in till fölisarna), men vi såg ingenting så vi gick in igen.
 
Efter en stund så hörde jag, syrran Elin och Anna ett ylandeljud och sedan en hund som skällde. Jag och syrran sprang ut direkt, och vi möttes av en ganska glad Tigris som hade rymt från hundgården. Några brädor var bort dragna från väggen, så jag fick spika fast de lite.
 
Idag vaknade jag av att mamma skrek på Tigris ute, och jag var snabbt nere för att kolla vad som stod på. Tigris hade ryckt bort några brädor igen, och dessutom jagat bort våran älskade katt Rasmus. Tigge fick jag tag på direk, men Rasmus var som bortblåst. Jag tänkte såklart att antingen så har hon jagat bort honom, eller så har hon hunnit bita ihjäl honom... Jag letade och letade, och ingen Rasmus kom...
 
På eftermiddagen när mamma kom hem från åkern, så sa hon: "Vet du vem jag såg ute på åkern här nedaför huset?" Sen hann hon inte längre förrän jag ropade ut: "RASMUS?!" Och självklart var det, det! Hela familjen brast ut i tårar, av lycka såklart. Man kanske inte tror att en katt kan betyda så mycket, men det här är ingen vanlig katt och han är dessutom 12 år.
 
Sedan var det ganska lugnt, ända till för en halvtimme sedan. Då hörde jag en hund som skällde, och möttes utav Fenja i dörren. Så det var bara att gå ut och fixa hundgården!
 
Nu ska jag äntligen få sova, godnatt på er!
 
Finaste, älskade, bästaste vännen Rasmus! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Ja den är helt okej, men det krävs mycket arbete för att hålla den fin - men så är det med exemhästar ;)
Alovera är det vi använder + exemtäcke ;)

Tack så jättemycket! Kram

2012-08-18 @ 10:50:23
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Svar:
Tack så jättemycket. Jag uppskattar dina kommentarer jättemycket! :)
Kram

2012-08-18 @ 20:14:09
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Haha dina vovvar verkar verkligen vara rymningbenägna. :P
Hoppas det blir bättre. <3

Svar: Ja eller hur! ;D Tur att jag kan kolla ditt IP-nummer, fast jag förstod nästan att det var du Ronja ;) <3
tlol.blogg.se

2012-08-21 @ 22:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0