Tömkörning med Kompis!

Ja som rubriken lyder, idag blev Kompis tömkörd för första gången i sitt liv!!
 
Kompis har alltid varit otroligt rädd för linor, eller ja, han har alltid varit speciell så de tidigare ägarna har inte ens vågat prova. Jag försökte longera Kompis för något år sedan och då exploderade han verkligen... Bockade och stegrade sig, försökte fly osv. så då la vi ner det där som har med linor att göra. Men idag var det dags att prova igen, och med ett betydligt bättre resultat!
 
Jag började med att få honom att gå framför mig, vilket gick bra till slut. Sedan ökade jag svårigheterna lite i taget, och snabblärd som han är så stog det inte på förrän jag tömkörde honom för fullt! Han var jätte lugn och verkade gilla det dessutom, så det här ska vi fortsätta med =)
 
I morgon kör vi nog lite tömkörning igen, men nu ska jag sova! Godnatt på er.
 
Duktiga, underbara ponny!♥♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0