Al Pacino 2 Mars 2010

Jag tänkte visa er lite bilder på Al från när han hade varit hos mig i drygt en månad. Vi "firar" snart två år tillsammans och det känns verkligen som att vi har utvecklats, båda två. Det syns även väldigt tydligt på dessa bilder, tycker jag i alla fall =)




Mycket beröm behövdes när han varit duktig och inte skyggat för något! =)

Ganska så ful var han... Helt ojämn i byggnaden av kroppen, men nu är han jämn och fin!

Typiskt Al att försöka komma undan arbetet... Vi var inte alltid så överrens som ni kanske förstår ;)

Livsfarlig traktor tycker Al. Och då stod den bara där...

Charmigt steg va? ;) Usch så hemsk han såg ut...

Så där ja! Här lyssnar han lite bättre i alla fall =)

Slutet av ridpasset. Dock så var det riktigt svårt att få honom att gå på tygel och arbeta...

Som sagt, inte speciellt snygg i kroppen? Han hade hemskt dåliga ryggmuskler, eftersom han inte hade arbetats så mycket på tygel.

Har luskat fram lite info från ridskoletiden (Al är ju fd ridskolehäst), och det visade sig att Al har tränats på kandar. Förstår inte riktigt varför, men de hade ridit dem lite "grövre" ponnyerna på det. Al och en tinker.

Har även fått fram att han såldes för att han hade kastat av en elev ganska brutalt, så hon lära åka till sjukhus. Fast det första han gjorde när när "ridskolan" var och provred honom var ju att kasta av dem, så lite korkat är det ju att köpa en sådan häst till just en ridskola. Men det är vad jag tycker! =)

Dock så är det lite tråkigt att få leta fram sånt här efteråt... Jag älskar Alle, det gör jag verkligen, men så har det inte alltid varit.

Nu:

(Kolla även skillnaden på svansen, i början hade han knappt någon svans!)

Ska göra inlägg om alla våra hästar på gården sen, och även de hästarna vi haft genom åren. Hoppas att jag får tid för det ikväll =)



Kommentarer
Postat av: Karolina

Sv: Åh, okej :) Tänkte om han kanske var släkt med Alpia eftersom båda börjar på A, men så var inte fallet. Är din hingst fortfarande eller är han kastrerad? :) Alpia är haflinger, ja ;)!

2012-01-08 @ 16:57:18
URL: http://karolinacarlevad.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Kul att du har hittat till min blogg :) Izza är en tyrolerhaflinger e: liz Newstyle, u: Loria, eu: liz Amadeus. Jag köpte henne från Tyskland 2009 och hon är född 2005. Din haflinger var oxå superfin! Ålder, stam? Rider du hoppning/dressyr?

2012-01-10 @ 09:44:21
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sv: Tack! Ja, de ska få va hingstar tills jag ser vad det blir av dem:)



Så roligt att din pålle utvecklas och att det märks så stor skillnad.

2012-01-11 @ 20:10:16
URL: http://www.stallrb.blogspot.com
Postat av: Jessica

Svar på kommentar:

Okej inlägget kommer snart upp på bloggen, så håll utkik!

Tack för din kommentar gumman.

Kram

2012-01-15 @ 19:53:48
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se
Postat av: Tova ♥

Fin häst! :)

2012-01-16 @ 13:02:24
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Stitch blev hela 145 cm alttså D-ponny på mätningen! ;)



Tack för dina fina kommentarer.

Kram

2012-01-19 @ 20:56:42
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Va roligt att ni också tävlar :) Izza är häst så som tur är kan jag tävla henne livet ut. Vad ska du göra efter ponnytiden är över? Ska du sälja eller behålla?

2012-01-20 @ 11:50:21
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0