Hundträning

Idag har jag pysslat med både det ena och det andra, bland annat lite träning med vovvarna!
 
Tigris tog jag en promenad med. Syrran var med och agerade fotograf! Körde lite lydnad med henne, och hon var verkligen super-duktig! Bkev förvånad själv faktiskt...
 
Det var ett tag sedan vi tränade nu, och när hon såg att jag hade "träningsjackan" på mig så blev hon helvild ;) Trodde dessutom att hon skulle springa som en tok och inte lyssna, men icke. Hon stack iväg en vända, sedan koncentrerade hon sig helt på det hon skulle göra. Vi skyndar långsamt om man säger så. Än så länge är vi bara på att hon ska kunna gå fot lös bredvid mig, vilket funkar utmärkt! Sedan kör vi mycket sitt också, och det är hon grym på! Ska börja träna på "ligg" lite mera nu, så då kommer vi kunna lägga in det också =)
 
Fenja fick springa lös, så vi tog en liten promenad också. Tror dock att hon har kommit in i en trots ålder... Hon springer iväg och vägrar lyssna. Blir att träna lite mera på inkallning med henne också, även om hon lyssnar bäst så tycker jag att det är viktigt att träna så mycket inkallning som möjligt när de är valp. Lassie har vi alltid lös, så jag hoppas att Fenja blir lika bra på att vara lös =)
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Lassie ligger bredvid och sover som en stock, så nu känner jag att det är dags för mig att sova också! Ha det bäst.
 
Fenja 6 veckor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0