Promenad med Tigris !

Blev en solig och härlig promenad i skogen med Tigris, så härligt!

Rundan vi gick var drygt 5,6km, och tog nästan två timmar. Hade tagit en timme om hon inte hade tjafsat så hemskt. Hon har fått nån ful ovana att när jag ropar på henne så sticker hon. Här hemma funkar inkallningen jätte bra, men när vi går ut i skogen så stänger hon av öronen helt.

Vad gör jag när hon sticker då? Jo jag vänder och går åt andra hållet eller försöker gömma mig, för ensam vill hon inte vara. Problemet är att när hon hittat mig så springer hon bara förbi, och sedan skiter hon i mig. Så jag brukar bara fortsätta gå, för hon kommer ju tillslut.

När hon väl blev trött så höll hon sig nära mig och kunde gå fot, sedan fick hon vara kopplad på vägen hem.

Bjuder på några bilder från promenaden !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0