Linda Eriksson

Jag är en djurtokig tjej som är född -94, och bor i ett litet samhälle utanför Sandviken vid namn Järbo.
 
När jag var drygt 1 år flyttade vi ifrån en gård till en annan, då det fanns mycket bättre möjligheter här för att driva lantbruk. Ja, jag bor alltså på en bondgård! =)
 
Jag har vuxit upp med hästar och det självklart att jag skulle hålla på med hästar, eftersom jag fick min första ponny när jag fyllde två.
 
Tävlingsmänniska? Nej inte direkt. Självklart är det roligt att tävla, och några tävlingar har jag varit med på, men jag tycker att träningen runt i kring är roligare. Jag kan inte påstå att mina ponnyer har varit lätta, och det är nog därför jag älskar just träningen. Ena ponnyn var ganska outbildad, nästa var het och testade en varje gång han fick chansen, ponnyn efter det hade varit halt på tre ben och fick inte ridas så hårt och den sista ponnyn gick det inte att rida på utanför ridhus eller utan sällskap. Så ja, jag har alltid haft en ponny som man behövt jobba med.
 
Nu känner jag mig ganska färdig med mina ponnyer, och kan äntligen njuta och fokusera på varje ridpass på ett annat sätt. I början var det mest att jobba på att överhuvudtaget kunna rida på dem, och nu kan jag fokusera mera på min egen ridning. Just därför vill jag ha ett nytt projekt, och därför kommer jag börja rida mammas T =)
 
Vad vill jag bli när jag blir "stor"? Ja, den frågan har jag ställt mig många gånger... Helst av allt så skulle jag vilja bygga om hela lagården och göra stall med 30 boxar för uthyrning, men antagligen så kommer det bli ganska svårt så då satsar jag istället på "Fårfarm". Men varför just Får? Jo för att de är mindre än stora nötkreatur (Kossor, tjurar), och för att jag vill kunna använda hunden i vardagsarbetet. Just nu har jag ingen hund som passar det jobbet, men i framtiden om det blir aktuellt med får så ska jag skaffa en =)
 
Ni förstår kanske nu att djuren verkligen är mitt liv, och jag har just nu 3 hundar varav 2 är mina helt egna, 2 helt egna ponnyer (Pettris är ju hela familjens numera) och 4 marsvin. De är de djuren jag lägger ner mest tid på i alla fall, sen har jag fler djur men dessa ligger fokuset mest på =)
 
Utöver djuren så har jag ett stort fotointresse, och bjuder ofta på bilder här i bloggen!
 
Jag hoppas att ni vill följa mitt liv här via bloggen, ha det bäst! - The LOL - The Life Of Linda
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken härlig bild! :)

2013-01-04 @ 20:17:18
URL: http://jumpinghaflinger.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0