Promenad i skogen

Det blev en promenad i skogen ändå, men ingen kamera fick följa med. Så inga bilder blev det, förutom med mobilen då.

Det blev i alla fall jag, Sanna, Lassie, Fenja och Tigris. Hade alla hundarna lös i skogen så Fenja och Tigris fick springa av sig rejält! Tigge lyssnar otroligt bra på inkallning nu igen efter träningen vi haft, så jag hoppas att det håller i sig =)

Vi gick en bra bit in i skogen, och hela promenader blev på drygt 4km. Jätte skönt väder var det också!

På hemvägen så kom det ett helt gäng med skotrar som Fenja blev livrädd för. Så när jag försökte ropa in dem så kom alla utom Fenja, och hon var på väg fram och titta på skotern men då fortsatte skoteråkaren att köra rakt mot henne och hon blev jätte rädd. Så jag fortsatte ropa och han sa "vi åker förbi henne", jag ropade efter den "ja men hon är ju rädd!!" så de jagade henne med skotern i stort sett, och sen kom det en och fråga vad som var fel och stängde av sin skoter. Vi gick efter Fenja och ropade, men hon hade sprungit in i skogen och kom efter en stund. Till slut fick jag tag på henne och hon har aldrig varit så rädd... Stackars Fennen <3

När vi väl kom ut på byvägen igen så började Fenja visa sitt vanliga jag. Glad och pigg, och tror ni inte att det kommer en skoterjävel till då? Jo och självklart ska den åt samma håll som vi... Då hade jag Fenja i koppel men hon blev ju jätte rädd ändå, så resten av promenaden hade hon svansen neråt och gick och tittade efter skotrar... Så nu gäller det att träna på fordon, så hon inte fortsätter vara rädd.

Annars var det en perfekt promenad, med bästa sällskapet =)

// Linda från mobilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0