Ridbanan med T !

Idag blev det en tur till ridbanan med Twister, tar ca en halvtimme att rida dit så hästen är perfekt uppvärmd när man är framme =)

På vägen dit gick det bra, hon lunkade på i hyfsat rask takt. Tog lite trav också, och hon började jobba direkt.

När man rider till ridbanan lär man passera en ganska stor väg där det åker bland annat massa lastbilar, och bara några meter efter en järnväg. Så mamma och pappa mötte oss där och såg till att vi kom över. Rälsen var lite läskig, men hon lät sig snabbt övertalas =)

Väl vid ridbanan så hade hon redan börjat bli lite svettig (pulsat en hel del i skogen dessutom), så hon jobbade jätte bra på banan trots att den inte var skottad. Blev riktigt jobbigt för henne så det blev inte så lång stund, hon blev väldigt svettig så hon fick ha fleecetäcke på sig när vi red hem!

På hemvägen trippade hon typ halva vägen, haha fullblod <3 Den här gången tittade hon inte ens ner på rälsen, och traskade ivrigt på hemåt. När vi inte har långt kvar hem så möter vi en stor Rottweiler, helt ensam utan ägare. Hunden blev jätte chockad när han såg Twister, och jag bara väntade på att han skulle börja skälla. Helt förstelnad stod han tills jag sa: "Men vad gör du här, gå hem med dig!", då traskade han vidare och antagligen hem (har en liten aning om vart den bor, och det var nästan alldeles utanför). Twister tittade inte ens åt hunden, cool som hon är =)

Är så himla nöjd med denna häst ännu en gång! Mamma och pappa filmade så vi får se när det kommer upp... Har ju som jag skrivit innan inget internet, så vi får helt enkelt se. Dock så filmade de inte bara för att jag ska kunna lägga ut, utan det ska bli spännande att se utvecklingen hon gör! Har ju faktiskt inte ridit henne så länge, och ändå gör hon såna framsteg. Bästa T ! <3

Nu ska jag sova, känner att en förkylning är på gång och det är verkligen inte vad jag behöver... ha det bäst! // Linda från mobilen

(Funkar inte att ladda upp bild, så det här inlägger blir utan...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0