Tisdag & onsdag

Gårdagen var helt underbar, vilket resulterade i att dagen blev skit. Usch och fy!

Igår var jag upp till min gamla praktikplats (det är även därifrån Fenja kommer), och körde släde för första gången själv! Jag hade 6 otroligt pigga hundar, och Ammie likaså fast 7st. Det gick otroligt fort, men så himla kul det var då! Jösses, måste göras om snart ;)

Det var höjdpunkten igår, resten av dagen var okej.

Idag däremot var det inte lika roligt... Började dagen i stort sett med en skogspromenad med hundarna, och all träning med Tigris var som bortblåst. Hon kom inte när jag ropade, slog helt lock för öronen och bara drog. Gav henne flera chanser, men icke. Så nu åker spårlinan på nästa gång!

Varför blir jag så upprörd över detta? Jo, för när Tigris drar så drar Fenja också, drar Fenja drar Tigris ännu längre och ja, ni kan ju tänka er hur det blir. Riktigt drygt är det, och jag trodde verkligen att Tigris hade slutat med detta. Kanske kan det vara så att det kom tillbaka bara för att Fenja har börjat följa med i skogen. Aja, bara att fortsätta jobba då...

Nu är jag på Ikea med föräldrarna, så vi får se när jag skriver igen. Ha det bäst!

// Linda från mobilen
(funkar inte att ladda upp bild heller...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0