Byta "hästsport"?

Ja det är frågan, ska jag byta "hästsport"? Inte byta, men absolut lägga till!
 
När vi var ut på äventyr i Januari så var vi och kikade på en hästlastbil, jätte fin var den men nu var det inte den jag skulle skriva om. De vi var och kollade på lastbilen hos höll på med körning, alltså inte trav utan martonkörning, enbet, par osv. Jag blev riktigt taggad på detta då jag älskar körning, men aldrig varit i kontakt med det förutom när det är i Globen, och det är ju ändå inte samma sak.
 
Jag letar just nu förfullt efter en fin rockard åt Al, då det är han jag ska börja med.  Han är ju aldrig körd innan han kom hit, men i vinter har han faktiskt dragit kälke både med och utan mig på. Sen har jag ju tömkört honom ca en gång i veckan sedan han kom hit, så det kan han ju. Helst vill jag köpa en vagn från de som vi var till, men det har jag inte råd med nu. Så då får det bli en rockard!
 
Sele har vi väl, både en bröstsele och en loksele som ska kunna passa. Men jag vill köpa en riktigt körsele åt honom, så nu ska jag sälja av massor av gamla saker och alla de pengarna ska gå till körgrejer =) Kommer nog inte bli många kronor, eftersom mycket av det som ska säljas bara ska slumpas bort för en billig peng. Men när det kommer till att spara så är jag grym, eftersom jag aldrig åker och handlar i stort sett. Säger hon som nyss var till Ullred, haha ;)
 
Det här betyder dock inte att ridningen kommer upphöra. Jag gillar variation, vilket jag tror att hästarna också gör. Jag hoppas kunna starta Al i både hoppning och dressyr som storhäst, kanske i år annars så har jag inte så bråttom. Dessutom så skulle det vara kul att hitta någon ryttare som har ponnyåldern inne och kanske vill tävla honom i hoppning eller dressyr nån gång, han är ju grym på att hoppa =)
 
Det som är så bra med körning är att man aldrig växer ur sin ponny, du kan alltid tävla ponny inom körning, vilket är kanon enligt mig! Dessutom så finns det väl inget finare än en haflinger framför vagn? Så läckert =)
 

Haflingerhingsten Agilo 20 i Precision, Flyinge 2009 ! 
Agilo 20 i Maraton SM Flyinge 2008
 
Agilo vandrade vidare den 9 mars 2013 pga sjukdom, 2012 tog han SM brons och han var med i hela 8 SM, och har fått fyra SM titlar allt som allt.

Foto: Annie Kallhede Lundvall
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0