Två ridpass blev ett...

Igår var det äntligen dags att sätta igång Twister igen efter en tids vila, pga att hon dragit av sig båda framaskorna och hovis inte kunnat komma tidigare. Så i fredags fick hon nya skor, äntligen!
 
Tog in hästarna och började borsta på Twister. När jag precis var klar med borstningen och skulle kratsa hovarna så upttäcker jag, att ena framskon är borta... Så det var bara att ställa in den finputsade, tränings-sugna pållen och hämta in Al istället. Antagligen så har hon lyckats dra av sig skon när de smet ut i skogen, så nu får vi vänta på att hovis kan komma och slå på en ny sko.
 
Al hade inga problem alls med att komma in, tvärtom! Han är så glad och positiv till arbete nu, inte alls samma ponny som när han kom =)
 
Tänkte ta en mysig och lugn skritt-tur på honom i det fina vädret, trodde jag ja. Skritt blev det inte, han skulle trippa halva vägen bort och halva vägen hem. Inte mig emot, eftersom jag älskar när det finns lite power. Dessutom så var han på riktigt "fnys" humör, så han fnyste åt det mesta. Haha, men han går framåt nu i alla fall, och slänger sig inte om och sticker som han gjorde förr. Blev en rolig ridtur i alla fall =)
 
Fixade stallet tidigt igår, vilket var grymt skönt! Hästarna kom väl in runt halv 5, och de klagade inte trots fint väder ute. Idag kom de ut runt 8, eller ja, inte stona och fölena eftersom de hade haft sönder hagen igen. Busungar ♥ Det är så svårt att få strömmen att gå runt i tråden, så då traskar de gärna ut i skogen och käkar lite kvistar. Det gör egentligen ingenting om de gör det, problemet är bara att det inte är vår skog. Ponnyerna och Spirit har ju lite skog i sin hage så de är mer än nöjda ;)
 
Nu ska jag gå ut och mocka lite, sedan blir det ett ridpass på Al. Bara lugnt dock, eftersom han är under igångsättning. Han har skrittats några dagar nu, så idag blir det kanske lite trav om undelaget tillåter. Ha det bäst, så ska jag försöka bli bättre på att skriva inlägg =)
 
Al från förra våren, maj tror jag det var. Det var även här jag bestämde mig för att spara ut manen på honom, här är den i och för sig inte nyklippt heller men sen dess har jag inte klippt den i alla fall. Är riktigt sugen på att klippa stubbman på honom, eftersom jag tycker det är såååå snyggt! Får dock inte det för mamma, haha ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0