Super jägaren !

Ja vad ska man säga? Har aldrig varit med om en katt som fångar så mycket och så ofta som våran Skrållan.

Härom dagen fångade Skrållan en mus när jag var ute i stallet, och sedan hittade jag ytterligare en mus mitt på stallgången. Idag när vi kom upp i stallet så var det dun överallt, och inne i den tomma boxen var det alldeles fullt och Skrållan satt stolt i hörnet och spottade fjädrar. Vi gick in och kollade och där låg en sönder äten DUVA! Katten har alltså fångat en duva och käkat på, haha ja en bra jägare är hon allt! 

Är väldigt glad över att ha denna lilla filur, hon fyller verkligen vardagen med många skratt när det egentligen är ganska jobbigt. Min "musrädsla" har börjat försvinna också, undrar varför? ;)

Skrållan blodig och full med dun ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0