Nya skor!

Full fart hela dagen, så nu ska man bara göra det sista och sedan äntligen gå och sova. 

Idag kom hovis hit och skodde Spirit och verkade de andra. Blev sedan ett ridpass på åkern med Spirit, dock så är jag inte nöjd... I början gick det kanon, longerade lite först för att se hur sadeln låg, sedan hoppade jag upp. Han var jätte fin i början som sagt, lite ostadig och hade svårt för att gå på en volt. Vill liksom knyckla ihop sig när man tar i ena tygeln, men det kommer nog snart det också! 

Skrittade och travade och han var såå fin! Sedan när jag tänkte börja galoppera så åkte de förbi en bil med en släpvagn efter där de hade en skjuten älg, och efter det blev Spirit väldigt orolig och okoncentrerad. Antagligen så kände han lukten av älgen och blev orolig på grund av det. Till slut lugnade han ner sig, men då var han redan svettig så då avslutade jag. 

I morgon blir det tömkörning med honom, så han får jobba lite mera med ryggen utan ryttare. Ha det bäst // Linda 

Min drottning! Som för övrigt har börjat löpa... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0