Slädtur med hundarna!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, händer så mycket just nu! Lilla Arrow kom för en vecka sedan, och han är verkligen världens bästa valp. Mer om honom kommer sen =)

Idag fixade jag i ordning släden och provade den nu ikväll. Det gick väl sådär... Avanna kunde inte stå still, hon bara snurrade runt och höll på att trassla in sig. Tur jag tränat mycket med Tigris på att just stå still, så då kunde det inte trassla sig allt för mycket. 

Körde iväg och det var alldeles för jobbigt för mina två små tjejer. Tigris drog jätte bra i alla fall, och Avanna stannade av flera gånger och tittade vad sjutton jag höll på med. Trots att jag sprang bredvid släden... Kommandona var inte helt klockrena idag heller, Tigris tog höger men vägrade av någon anledning att ta vänster. Så då fick jag hjälpa dem. 

Vi tränade i alla fall på att stanna och stå kvar, och det gick kanon! Synd att det inte gick att köra, så nu blir det ingen körning förrän snön är borta och det går att köra med cykeln... Vågar inte belasta Fenja än efter skadan, så då lär det väl bli så. Skitkul, not. Men promenader är också bra träning och jättekul, så vi överlever nog =) 

Avanna och Tigris



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0