Välkommen lilla Phoenix ♥️

Imorse hade jag väldigt svårt att sova, var ut till vovvarna tidigt och kunde inte somna om sen. Då ringer mamma och säger "Ska jag komma och hämta dig?", mitt svar var "Ja!"! Mer än så behövde inte sägas, jag förstod på en gång vad det gällde, ett litet föl hade kommit till världen! 

Med spänning satt jag i bilen och funderade över vad det kunde vara, var det som jag hade trott? Ett brunt stoföl? Nej, det var mycket bättre... 

När jag klev in i stallet så tog jag ett djupt andetag, vad var det egentligen som låg där i boxen? Alldeles nyfödd och lite vinglig. Ja inte var det så i alla fall, när jag kom fram till boxen så stod hon starkt på sina långa ben, och ja, det var en hon! Ett brunt stoföl blev det faktiskt, men inte helbrunt som jag hade trott. Vi ville ha ett stoföl efter Twister (mammas fullblodssto) för att bevara det gamla mördenet vidare, eftersom mamma hade Twisters mormors mor så vill vi såklart ha kvar den linjen och då behövdes det ju ett sto. Så nu fick vi äntligen ett sto efter Twister, ett fullblodssto som ska heta Phoenix! 

Så vacker ♥️
Trött bäbis med långa ben ♥️
Fina tjejen ♥️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0