Klor och hundmat

Fick ett väldigt positivt samtal idag! Håll tummarna för att allt går vägen nu, skulle vara så himla roligt :D 

Idag blev det kloklippning i hundgårn! Chitsa som är yngst brydde sig minst. Hon satte sig på rumpan och där satt hon, sen fick matte göra vad hon ville. Var väl för jobbigt att bry sig antar jag ;)

Ero var helt klart värst, han skrek och hade sig bara för att jag höll i tassen på honom. Haha, men vi satt lugnt och tog en klo i taget i lugn takt. Då gick det bra, även om han grinade hela tiden, så överlevde han faktiskt!

Tigris och Fenja kom som vanligt och ställde sig och väntade på deras tur, och lyfte snällt på tassarna. För dem finns inget bättre än att klippa klorna, och jag hoppas de andra blir likadana när de blir lite äldre också! Förutom Chitsa då, hon är ju så lugn redan, haha. Fenja var i alla fall precis som Ero när hon var ung. Hyper och helt galen! Och skrek så fort man tog i henne, men har aldrig varit rädd för varken människor eller andra djur. 

Arrow var lite rädd om sina framtassar, vilket är förståeligt med tanke på att han haft skadade tår på båda framtassarna. Men han litar på mig så otroligt, så det var inga större problem att klippa klorna på honom ♥️

Sen var det dags för att göra lite mer hundmat idag också! Så nu borde det räcka nån vecka framåt. Blandar nöt och kycklingfärs åt dem, sedan får de även torrfoder. Funkar superbra! 

Lite hundmat! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0