Ny design och skadad hund..

Ja fredag den 13e var det ju, och det första jag sa imorse var att något säkert skulle hända, och det gjorde det ju såklart..
 
Pappa kom och hömtade mig imorse, då jag, Bamse, Fenja och Ero skulle upp till Jädraås för att hjälpa till och köra gäster. Tyckte att Bamse inte såg helt hundra ut och såg även lite blod i hundgården, men jag tänkte att det kom från Tigris eftersom hon löper. Tog ut Bamse och tyckte fortfarande inte att han såg fräsch ut, så jag kollade under tassen jag tyckte han markerade på och ja visst, hela trampdynan snittad på mitten.. Konstigt att han inte visade mer med tanke på hur stort och djupt såret var, men som ni förstår så fick han stanna hemma och Arrow fick hoppa in istället!

Jag tycker att det gick jättebra i Jädraås i alla fall! Första gången som mina hundar kör gäster, och första gången för både Ero och Arrow att köra med ett helt gäng andra hundar. Nu körde inte jag, utan en gäst lånade mina hundar till sitt spann. Men de var snälla och glada, och nu har vi lite att jobba på till nästa gång! :)
 
Bamse fick följa med mig och Johan hem och kommer få vara innehund ett tag nu, vilket han inte verkar ha så mycket emot! Var lite otäckt i början, men man får ju godis och grisöron så då är det inga problem med att bo inne ;) Katten tycker han är skit äcklig, och står och stirrar på mig när hon går och stryker sig mot hans ben! Han nosade lite snabbt på henne, sen var hon läskig och förstod att man inte får röra. Duktig vovve!

Har äntligen börjat med en ny design här på bloggen, så nu blir det här en hundblogg! Såklart kommer det flika in lite annat här också, men i huvudsak så blir det hund. Känns bra att ha det så när det blir valpar i vår, så kan man uppdatera om dem här så att eventuella valpköpare kan läsa om dem :) Nu är det bara inlägg för varje hund som ska fixas, men det får blir en annan dag.

Ha det bäst!
 
En glad Bamsie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0